Razvojni preboj = podjetniki + občine + krajani
V dobi globalizaciji se običajno spomnimo samo velikih donatorjev. Tistih, ki jih vidimo v Ligi prvakov, na dresih športnikov, v oglasih v različnih medijih … Podjetnikov se kot donatorjev skorajda ne vidi.
Razlogov je več. Vidimo jih samo v malih lokalnih skupnostih, zato njihova imena »papagajsko« ne odmevajo tako pogosto, kot imena multinacionalnih ali velikih državnih družb, s katerimi nas iz medijev obstreljujejo vsak dan. A obstajajo še drugi razlogi.
Podjetniki pogosto niti nočejo, da se jih omenja kot donatorje. Kar nekaj sem jih v zadnjih dveh letih srečal, ki menijo, da je objavljanje informacij o aktivnostih iz naslova donatorstva in družbene odgovornosti v nasprotju s samo idejo družbene odgovornosti. »Če to objavljaš, potem je to marketing, ne družbena odgovornost,« mi je pred časom dejal eden od znanih slovenskih podjetnikov.
Spet drugi se izogibajo objavljanju tovrstnih informacij predvsem zato, ker se pragmatično želijo posvetiti eni ali nekaj aktivnostim s tega področja. Čim objavijo takšno informacijo, pa tudi mnogi drugi potrkajo na njihova vrata in prosijo za podporo. Zato raje molčijo in se posvečajo izbranim projektom.
Posledica vsega tega je videz v javnosti, da podjetniki bistveno manj prispevajo k družbeni odgovornosti kot velike firme. Ogenj na olje takšnega neupravičenega občutka kdaj pa kdaj prispeva kak veleumni kolumnist, ki v kabinetu v Ljubljani naredi kvazi analizo o donatorstvu zgolj na podlagi zapisov v medijih. In tako seveda ugotovi, da je objavljenih zelo malo projektov podjetnikov. Pri tem se avtorju ne da niti dvigniti telefona, da bi malo povprašal naokoli. Ali pa da bi se z avtom zapeljal po Slovenijo. Če bi to storil, bi hitro ugotovil, koliko različnih imen lokalnih podjetij ali njihovih znamk je postavljenih, denimo ob lokalnih športnih objektih.
To ni hipotetičen primer. Takšna kolumna je bila objavljena leta 2018. Avtor je v nekaterih okoljih zelo priznan intelektualec.
Zaradi vsega tega smo v SBC Klubu slovenskih podjetnikov prepričani, da je priznanje lokalnim podjetnikom, ki s svojimi izvirnimi projekti družbene odgovornosti vračajo lokalnemu okolju, izjemno dobrodošlo. Veseli smo, da to počnemo skupaj z Zlatim kamnom, ki tradicionalno vsako leto privablja prav predstavnike lokalnih skupnosti.
To je tudi naše poslanstvo. Med zlatimi vodili SBC Kluba slovenskih podjetnikov sta tudi zavzemanje za razvojni preboj in negovanje mladih talentov. Podjetnost ni le temelj razvojnega preboja v podjetništvu, ampak v vseh družbenih sferah. Enako velja za mlade talente.
Podjetniki so steber lokalnih skupnosti. Po eni strani generirajo delovna mesta in denar za lokalni razvoj, po drugi strani pa je njihovo poslanstvo, da podjetnost, solidarnost, družbeno odgovornost kot vrednote širijo v lokalnih okoljih tudi prek skupnih projektov z lokalnim okoljem. To je izjemnega pomena. Kot je izjemnega pomena, da lokalne skupnosti in občani/krajani omogočijo podjetnikom in podjetjem čim boljše podjetniško okolje.
To je prava simbioza, ki prinaša razvojni preboj za vse.