V petih letih so občine za vzdrževanje in gradnjo cest namenile 1,1 milijardo evrov ali v povprečju dobrih 200 milijonov na leto. Relativno največ je za cestno omrežje namenila občina Log Dragomer: dobrih 17.000 evrov na leto za vsak kilometer javnih cest v občini.
V obdobju med leti 2011 in 2015 je povprečju občino vsak kilometer ceste stal 5.748 evrov. Govorimo o vseh odhodkih in o vseh javnih cestah v občini: torej o tekočem vzdrževanju, investicijskem vzdrževanju in gradnji cest ter o vložkih v občinske in v državne ceste. Za slednje so občine seveda namenile le manjši delež: slabih 26 milijonov evrov v petih letih.
10 občin, ki največ vlaga v ceste
Odhodki za vzdrževanje, obnovo in širitev cestnega omrežja v občini. Letno povprečje za obdobje 2011-2015, preračunano na kilometer cest.
Vzdrževanje občinskih cest
V petih letih so slovenske občine sicer namenile podoben znesek za tekoče vzdrževanje in za gradnjo ter obnovo cest – torej za vsak namen dobrih 100 milijonov na leto. Če pogledamo le vzdrževanje, je vsak kilometer občinskih cest stal 3.354 evrov na leto. Največ so za vzdrževanje cest namenili na Jesenicah: 12.860 evrov na leto za vsak kilometer občinskih cest.
Povprečni letni stroški za vzdrževanje kilometra občinskih cest (2011-2015).
Razlike med občinami so precejšnje. Če pogledamo zgolj tekoče vzdrževanje občinskih cest, letno za to nameni 9 občin manj kot 1.000 evrov na kilometer, 15 občin pa več kot 6.000 evrov: tri celo več kot 10.000. Vendarle zgolj tekoče vzdrževanje ne daje povsem točne slike – bolj smiseln je skupni vložek v vzdrževanje cestnega omrežja, ki vključuje tudi investicijsko vzdrževanje. Po tem merilu porabi za vzdrževanje, obnovo in razvoj cestnega omrežja 18 občin več kot 10.000 evrov na leto na vsak kilometer cest. 7 občin nameni za kilometer cest manj kot 2.000 evrov na leto. Prav na repu so Odranci s 1.300 evri na kilometer – to je 13-krat manj, kot porabijo v občini Log Dragomer.